Sydney baby

ok. da er jeg på plass. starten på denne turen ble jo veldig hektisk da, siden togene ikke gipp gjennom Oslo. derfor ble det timeekspress og flytog. på gardermoen gikk alt fint for seg, jeg fikk spurt ut skrankedamen om ALLE spørsmålene jeg hadde notert på forhånd, og sikkert litt til. kom meg gjennom sikkerhetssjekken og fant gaten min, sammen med litt mat og digg. turen over til London gikk strålende, og så...så kom det jeg var aller mest stressa for. hvordan finne frem til dit jeg skulle. men, asså. det er jo ingen problem når de annonserer over høytalerne på flyet hvilke skilt vi skal følge og hvor vi skal gå :) så etter en evighets gange, en liten togtur og en litt lengre busstur, gikk vi litt til, gjennom en kontroll og vips - så stod jeg midt i det største kaoset. jeg visste ikke hvor jeg skulle se, sitte, gå. det var et enormt kaos. så jeg sendte mld til pappa, og dette var hva jeg sendte: fyttirakkern! dette er vilt! (...) og nå står jeg midt i det største kaoset av butikker, restauranter, sjeiker, engelskmenn, jøder og afrikanere, og jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til! har allerede gått forbi noen butikker, men når de heter guess, chanel, hermes, osv, er det best å sette seg med ryggen til:)

flyturen over til hongkong gikk også fint. det var en 12 timers flytur, men jeg hadde to seter for meg selv, fikk sove litt, spise litt ,se fine filmer med de heiteste gutta i, spist litt sjokkis, og litt flymat, som ikke akkurat er til å skryte av... men timene gikk fort og jeg våknet da vi landet i HongKong. det mest absurde var at på flyet var det morgen, jeg våknet og fikk frokost, men så gikk jeg av flyet og så var klokka 1700 og det var snart middagstid?! veldig rart. men her også fant jeg lett frem, ingen store problemer, annet enn at det var kjedelig å vente :p turen videre gikk til sydney og var på 9 timer. den var litt tyngre, for jeg var jo ikke så trøtt. dermed sov jeg ikke like godt, men så et par filmer her også, og ble bedre kjent med min store hjerteknuser, nemlig Torres. (takk for den vakre boka, Kristine:) jeg har forresten en plan jeg skal dele med deg snart søta! )

vel fremme i sydney, var det bare å finne togstasjonen, ta toget til Central og undergrunnen til Bondi (uttalet bonday, hilsen wivian!:) ), og vips så var Wivs der og mitt Sydney-eventyr kunne starte :)

1. dag.

denne dagen ble stille og rolig, jeg hilste på de fine menneskene vi bor med, Danni og Tiago, og det ble en nydelig tahilunsj med Taniell, Wivs og Danni. kvelden ble rolig med film og den perfekte husvert vartet meg opp med middag :) jeg sovnet rundt ni og sov til ni dagen derpå... litt mangel på søvn og jetlag gitt :p

2. dag.

våknet heldigvis ikke så sent, så etter en bedre frokost, kledde vi på oss turskoene og gikk en 2,5 timers tur nede langs beachen. det er det vakreste jeg har sett. det er som paradis. nesten som thailand, bare med kjekkere surfere :)

dessuten er folk så sykt trente her nede, er visst veldig kroppsfokus, nesten litt mye... gleder meg ikke akkurat til å ta på meg biknin når jeg ser alle disse skinny/muskelkroppene... men, hallo, jeg har fregner, og det er søtt :p vi fikk kartlagt litt shoppingrunder også, pluss spist verdens beste is :) og vi har sjekka ut litt tattoveringssteder, og det er et sykt kult sted, Bondai Inc, som også var ganske gode på pris... så kanskje jeg kommer hjem med en tattis til :p hva sier du til det mams? :) ettermiddagen tilbragte vi på FitnessFirst, hvor vi boksa (SYKT slitsomt) og trente litt styrke! da smakte det veldig godt med (jeg tror ikke jeg lyver når jeg sier verdens beste) pizza :) og rødvin...selv var jeg ganske trøtt og gikk litt tidligere hjem, mens Wivs og Kerry holdt ut lenge :p

i dag er planen shopping! hehe..selvfølgelig, det er meg og wivs det er snakk om. dessuten regner det og er faktisk litt småkjølig i dag, kanskje nede i 20 grader :p senere er det Burlesque show (neida pappa, jeg skal ikke være med, bare se på:p) og sikkert en skikkelig girls night out :) oppdaterer så fort jeg har mulighet, men her har dere hvert fall fått en mini oppdatering :)